umów termin
realizacji usługi

+48 514 126 307

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów

Świadczę również usługi z zakresu wymiany oleju metodą dynamiczną i statyczną w automatycznych skrzyniach biegów. O tej wymianie należy zawsze pamiętać – niezależnie od tego, czy jest się posiadaczem automatycznej, czy manualnej skrzyni biegów. Warto pamiętać  też o tym, że jeśli nie wykonamy tej czynności, może to doprowadzić do nieprawidłowej pracy skrzyni biegów. Będzie się ona objawiała nagłym przełączaniem biegów lub niemożnością ich zmiany. To z kolei może skutkować całkowitym  uszkodzeniem skrzyni biegów.

Zaleca się, aby olej np. dextron 3, atf 3, mineralny, który pracuje w starszych modelach skrzyń biegów, wymieniać co 35 tysięcy kilometrów. Natomiast w nowszych modelach skrzyń olej syntetyczny wymienić po przejechaniu maksymalnie 60 tysięcy kilometrów, chociaż zdarza się, że producenci zalecają pierwszą wymianę po pokonaniu aż 100 tysięcy lub zdarza się, że nie zalecają w ogóle wymiany oleju i skrzynia przestaje działać i wygląda jak na zamieszczonym zdjęciu  – jeśli macie jakiekolwiek wątpliwości w tej kwestii, warto zasięgnąć porady u mnie. Wymiana polega na odkręceniu miski olejowej, zlaniu zalegającego, starego oleju, wymiany filtra tuż przed zamontowaniem miski i tak wygląda wymiana statyczna. W niektórych skrzyniach trzeba wymontować skrzynie, rozebrać i wymienić filtr, np. skrzynia Multitronic, Aisin 55-50, 55-51, TF80, TF81, PowerShift. Natomiast wymiana dynamiczna polega na uruchomieniu  silnika, daje to możliwość wymiany całego oleju ze skrzyni biegów, chłodnicy oleju, przekładni hydrokinetycznej. Wymianę dynamiczną można stosować nie tylko w skrzyniach automatycznych z przekładnią hydrokinetyczną ale również w skrzyniach bezstopniowych CVT i skrzyniach dwusprzęgłowych ze sprzęgłami mokrymi PowerShift, DSG, DCT.

 

Skrzynia

W jakim celu wymienia się olej?

Olej odpowiada za chłodzenie skrzyni biegów oraz za odprowadzanie zanieczyszczeń. Środek ten również smaruje poszczególne elementy skrzyni, tym samym zmniejszając tarcie. Automatyczne skrzynie biegów to rodzaje przekładni, którymi steruje się za pomocą oleju. Olej ten odpowiada również za wybór trybu pracy skrzyni i przekładni hydrokinetycznej czy za zmianę przełożeń w trakcie jazdy.

Jeśli zauważyliście niepokojące symptomy mogące świadczyć o tym, że olej uległ przepracowaniu, nie zwlekajcie z wizytą w moim serwisie. Sprawdzę stan oleju i w razie potrzeby wymienię go na nowy, a Wy będziecie mogli cieszyć się bezpieczną jazdą samochodem.

 

 

Tak wygląda skrzynia automatyczna 55-51 SN w Volvo XC 90, gdzie nie był wymieniany olej od nowości.

 

wnętrze skrzyni biegów
wnętrze skrzyni biegów 2
wnętrze skrzyni biegów 3
wnętrze skrzyni biegów 4
wnętrze skrzyni biegów 5
wnętrze skrzyni biegów 6
wnętrze skrzyni biegów wnętrze skrzyni biegów 2 wnętrze skrzyni biegów 3 wnętrze skrzyni biegów 4 wnętrze skrzyni biegów 5 wnętrze skrzyni biegów 6